Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε με το Προεδρικό Διάταγμα 320/83 και άρχισε να λειτουργεί το ακαδημαϊκό έτος 1986-87. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, μαζί με το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, αποτελούν την Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης παρέχει:
- προπτυχιακό τετραετή κύκλο σπουδών,
- πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και
- δυνατότητα εκπόνησης διδακτορικής διατριβής στις Επιστήμες της Αγωγής.
Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης έχει τους ακόλουθους τρεις τομείς:
- Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών,
- Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών,
- Τομέας Παιδαγωγικής και Κοινωνικού Αποκλεισμού.
Στόχοι & Φιλοσοφία Προγράμματος Σπουδών
Το Παιδαγωγικό Τµήµα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. αποσκοπεί στη διαμόρφωση δασκάλων/σσών µε δημοκρατική συνείδηση, οι οποίοι/ες εναντιώνονται σε κάθε ρατσιστική και σεξιστική λογική, σε κάθε λογική κοινωνικών διακρίσεων.
Επιδιώκει τη διαμόρφωση δασκάλων/σσών που αντιμετωπίζουν µε θετικό πνεύμα τον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης μιας κοινωνίας η οποία θα διέπεται από τις αρχές της δικαιοσύνης, της Δημοκρατίας, της ελευθερίας και της ισότητας. Δασκάλων/σσών που σέβονται τον πλουραλισμό των διαφορετικών θεωρητικών απόψεων και πρακτικών στην εκπαίδευση.
Δασκάλων/σσών οι οποίοι/ες γνωρίζουν, κατανοούν και μπορούν να χρησιμοποιούν στην καθημερινή τους εργασία τις παιδαγωγικές, ψυχολογικές, κοινωνιολογικές και φιλοσοφικές θεωρίες, καθώς και τις διαφορετικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων που αναφέρονται στους σκοπούς, στο περιεχόμενο και στις μεθόδους διδασκαλίας κάθε γνωστικού αντικειμένου.
Δασκάλων/σσών οι οποίοι/ες έχουν μια ουσιαστική ανθρωπιστική καλλιέργεια µε την έννοια του σεβασμού και της κατανόησης της φύσης και των διαφορετικών πολιτισμών, καθώς και µε την έννοια της διαρκούς ενεργητικής παρέμβασης στα κοινά.