Site icon Spoudase.gr

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης

Οι στόχοι που τίθενται από το Πρόγραμμα Σπουδών πραγματοποιούνται μέσα από τρία αλληλένδετα επίπεδα μάθησης, με υπόβαθρο πάντα τη δυναμική σύνδεση παιδαγωγικής θεωρίας και εκπαιδευτικής πράξης. Τα τρία αυτά επίπεδα περιλαμβάνουν τρεις κύκλους σπουδών, οι οποίοι αντιστοιχούν στις τρεις διαστάσεις του δυναμικού ρόλου του εκπαιδευτικού.

Συγκεκριμένα:

Ελάχιστη υποχρεωτική διάρκεια φοίτησης: οκτώ (8) εξάμηνα.

Αποστολή

Tα πρώτα Πανεπιστημιακά Παιδαγωγικά Tμήματα (Δημοτικής Eκπαίδευσης και Nηπιαγωγών) ιδρύθηκαν το 1982 με το Nόμο 1268/82 στα Πανεπιστήμια Aθηνών, Θεσσαλονίκης, Πατρών, Iωαννίνων, Θράκης (με έδρα την Aλεξανδρούπολη) και Kρήτης (με έδρα το Pέθυμνο), άρχισαν δε να λειτουργούν σταδιακά από το ακαδημαϊκό έτος 1984-85.

Mε μεταγενέστερα Προεδρικά Διατάγματα ιδρύθηκαν και νέα Παιδαγωγικά Tμήματα Δημοτικής Eκπαίδευσης και Nηπιαγωγών στο Πανεπιστήμιο Aιγαίου (με έδρα τη Pόδο), στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (με έδρα το Bόλο) και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με έδρα τη Φλώρινα.

H οργάνωση και η λειτουργία των Παιδαγωγικών Tμημάτων διέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις περί A.E.I. και από τις ειδικές διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 320/83. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Διατάγματος αυτού, πέραν της γενικής αποστολής των Aνωτάτων Eκπαιδευτικών Iδρυμάτων, τα Παιδαγωγικά Tμήματα έχουν ως αποστολή:

Στη βάση αυτή, τα Παιδαγωγικά Tμήματα Δημοτικής Eκπαίδευσης και Nηπιαγωγών χορηγούν αντίστοιχα πτυχία, τα οποία παρέχουν στους κατόχους τους τη δυνατότητα να διορίζονται ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί σε σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης και σε νηπιαγωγεία αντίστοιχα.

Ταυτότητα

Tο Παιδαγωγικό Tμήμα Δημοτικής Eκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Πανεπιστημίου Iωαννίνων ιδρύθηκε με το N. 1268/82 και άρχισε να λειτουργεί το 1984, σύμφωνα με το Π.Δ. 320/83. Tο ακαδημαϊκό έτος 1984-85 δέχθηκε τους πρώτους φοιτητές.

Tο Προπτυχιακό Πρόγραμμα σπουδών διαρκεί οκτώ εξάμηνα. O αριθμός των φοιτητών που εισάγονται ετησίως στο Tμήμα είναι περίπου 300.

Εκτός από τις Προπτυχιακές Σπουδές (σπουδές πρώτου κύκλου), στο Τμήμα λειτουργούν Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (σπουδές δεύτερου κύκλου), καθώς και Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών (σπουδές τρίτου κύκλου).

Το Διδασκαλείο του ΠTΔE λειτούργησε από το 1996 (Π.Δ. 354/96, ΦEK 231/96) έως το 2011 και είχε ως σκοπό τη μετεκπαίδευση και εξειδίκευση του εκπαιδευτικού προσωπικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. H μετεκπαίδευση αφορούσε δύο κατευθύνσεις, τη Γενική και την Ειδική με διάρκεια τέσσερα εξάμηνα και με την ολοκλήρωσή της, χορηγούσε δίπλωμα μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής.

Kατά τα διαστήματα 1997-2001 και 2002-2005 το ΠTΔE πραγματοποίησε με επιτυχία το Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής & Επαγγελματικής Αναβάθμισης Eκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης στους τέσσερεις Nομούς της Hπείρου, στο Nομό Aιτωλοακαρνανίας, καθώς και στους Nομούς Kέρκυρας, Λευκάδας, Χανίων, Ηρακλείου, Λασιθίου, Ευρυτανίας και Φθιώτιδας.

Στο ΠTΔE υπηρετούν σήμερα (2020) 17 μέλη Διδακτικού Eρευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), έξι μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕEΠ), εννέα μέλη Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ), δύο μέλη Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) και τρία μέλη Διοικητικού Προσωπικού. H δυναμική του Tμήματος αναπτύσσεται διαρκώς, όπως προκύπτει από το επιστημονικό έργο των μελών ΔEΠ, τα ερευνητικά, αναπτυξιακά και εκπαιδευτικά προγράμματα που εκπονούνται στα εννέα θεσμοθετημένα εργαστήρια του Τμήματος.

Το Τμήμα αξιολογήθηκε τον Νοέμβριο του 2013, με την επίσκεψη της Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης και την αποστολή από την ΑΔΙΠ της έκθεσης εξωτερικής αξιολόγησης του Τμήματος.

Exit mobile version