Το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας είναι από τα δυναμικότερα τμήματα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ιδρύθηκε το 1992 και αποτελεί σήμερα το πρώτο και μόνο πανεπιστημιακό τμήμα στην Ελλάδα που εξειδικεύεται στην επιστήμη του μάρκετινγκ, προσφέροντας σπουδές μάρκετινγκ και επικοινωνίας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Το μάρκετινγκ είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πεδίο της διοίκησης επιχειρήσεων που ασχολείται με τη διοίκηση των αγορών στις οποίες απευθύνεται μία επιχείρηση ή ένας οργανισμός.
Πρόκειται για την εξωστρεφή διοικητική λειτουργία της επιχείρησης που περιλαμβάνει πολλά επιμέρους θέματα.Σε αυτά ανήκουν, μεταξύ πολλών άλλων, η αποτελεσματική ικανοποίηση των αναγκών της αγοράς, η δημιουργία καινοτόμων και ανταγωνιστικών προϊόντων ή υπηρεσιών, η επικοινωνία με την αγορά, η αποτελεσματική διάθεση προϊόντων μέσω κατάλληλων εμπορικών δικτύων, η τιμολόγηση, η έρευνα και ανάλυση της αγοράς στο φως εμπειρικών δεδομένων, η κατανόηση της αγοραστικής και καταναλωτικής συμπεριφοράς, και η διαχείριση των σχετικών ανθρώπινων πόρων. Επιπροσθέτως, οι ραγδαίες εξελίξεις στις νέες τεχνολογίες δημιουργούν ένα ιδιαίτερα δυναμικό και διαρκώς εξελισσόμενο πεδίο, με χαρακτηριστικές εφαρμογές στην επικοινωνία, στο διαδίκτυο, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και στην αυτόματη συλλογή δεδομένων συμπεριφοράς. Όπως συμβαίνει συχνά στον χώρο της διοίκησης επιχειρήσεων, τα γνωστικά αντικείμενα του τμήματος δέχονται διεπιστημονικές επιδράσεις από συναφείς επιστήμες, όπως η οικονομική επιστήμη, η διοικητική επιστήμη, και η ψυχολογία.
Επιδίωξη του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας είναι να λειτουργεί ως κέντρο ακαδημαϊκής αριστείας. Προσπαθεί να ανταποκρίνεται συνεχώς στις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις και στις απαιτήσεις της οικονομίας για εξειδικευμένα στελέχη με υψηλού επιπέδου επιστημονική κατάρτιση. Το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας μέσω της έρευνας και της εκπαίδευσης υποστηρίζει τις επιχειρήσεις της χώρας και την προσπάθεια ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας. Κατά τη διάρκεια της εικοσαετούς λειτουργίας του έχει να επιδείξει διακεκριμένο επιστημονικό έργο με διεθνή αναγνώριση, ενώ έχει συμβάλει σημαντικά στην ελληνική οικονομία μέσω ενός εξαίρετου και πολυσχιδούς εκπαιδευτικού έργου. Το τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας συμβάλλει στη φήμη και το κύρος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κατακτώντας και διατηρώντας μία διακεκριμένη θέση στη διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα. Το τμήμα παρουσιάζει με υπερηφάνεια ένα ασυνήθιστα πλούσιο ερευνητικό έργο σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, το οποίο συναγωνίζεται συναφή τμήματα πολύ γνωστών πανεπιστημίων της αλλοδαπής και αποτελεί την καλύτερη απόδειξη για την ποιότητα του.
Το Τμήμα προσφέροντας υψηλού επιπέδου σπουδές σε ένα επιστημονικό πεδίο με μεγάλη ζήτηση, έχει δημιουργήσει ένα σύγχρονο και καλά δομημένο Πρόγραμμα Σπουδών, το οποίο ακολουθεί τα πρότυπα των αντίστοιχων του εξωτερικού.
Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος περιλαμβάνει γενικά και εξειδικευμένα μαθήματα. Όπως συμβαίνει συχνά στον χώρο της διοίκησης επιχειρήσεων, τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος δέχονται διεπιστημονικές επιδράσεις από συναφείς επιστήμες, όπως η οικονομική επιστήμη, η διοικητική επιστήμη, η ψυχολογία κ.λπ.
Η υποχρεωτική φοίτηση στο πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών διαρκεί τέσσερα (4) ακαδημαϊκά έτη. Για την απόκτηση του πτυχίου, οι φοιτητές υποχρεούνται να προαχθούν σε σαράντα (40) μαθήματα, εκ των οποίων τα τριάντα (30) είναι Υποχρεωτικά, τα τέσσερα (4) είναι Κατεύθυνσης και τα υπόλοιπα έξι (6) είναι μαθήματα Επιλογής. Εκτός των παραπάνω μαθημάτων, όλοι οι φοιτητές υποχρεούνται να προαχθούν σε πέντε (5) μαθήματα μίας από τις τρεις (3) ξένες γλώσσες που προσφέρονται στο Πανεπιστήμιο, εκτός εάν υπάρχει αναγνωρισμένο δίπλωμα ξένης γλώσσας.
Τα μαθήματα είναι ισοδύναμα μεταξύ τους. Κάθε ένα διδάσκεται τέσσερις (4) ώρες την εβδομάδα κατά τη διάρκεια ενός ακαδημαϊκού εξαμήνου δεκατριών (13) εβδομάδων. Ορισμένα μαθήματα περιλαμβάνουν μία (1) ή δύο (2) πρόσθετες ώρες την εβδομάδα για εργαστηριακές ασκήσεις που συντελούν στην καλύτερη εμπέδωση της διδασκόμενης ύλης.
Στα πρώτα τρία χρόνια σπουδών τους, οι φοιτητές του Τμήματος αποκτούν μια σφαιρική – γενική εικόνα και γνώση όλων των βασικών λειτουργιών μιας επιχείρησης, δηλαδή αρχές διοίκησης επιχειρήσεων, μάνατζμεντ, οικονομικά, λογιστική και χρηματοοικονομική.
Στο τέταρτο έτος σπουδών, οι φοιτητές επιλέγουν μία από τις παρακάτω κατευθύνσεις:
- Διεθνής Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
- Διοίκηση Επιχειρήσεων & Ανθρώπινου Δυναμικού
- Επιχειρησιακή Αναλυτική
- Ψηφιακό Μάρκετινγκ
Κάθε μία από τις κατευθύνσεις περιλαμβάνει τέσσερα (4) μαθήματα Κατεύθυνσης.
Τα έξι (6) μαθήματα Επιλογής προέρχονται είτε από ενιαία λίστα μαθημάτων (προσφερόμενα τόσο από το τμήμα όσο και από τα υπόλοιπα τμήματα του ΟΠΑ) είτε από τα μαθήματα των άλλων κατευθύνσεων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το πτυχίο είναι ενιαίο και η κατεύθυνση σπουδών δεν αναγράφεται στο πτυχίο, αλλά αναγράφεται μόνο στο πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας. Στους φοιτητές του τμήματος δίνεται προαιρετικά δυνατότητα συμμετοχής στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ καθώς και στο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης σε οργανισμούς και επιχειρήσεις. Επίσης προσφέρεται προαιρετικά Ειδικό Πρόγραμμα στις Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΆΡΘΡΑ