Το Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου είναι ένα σύγχρονο Τμήμα το οποίο συνδυάζει την επιστήμη της Επικοινωνίας με τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Η Επικοινωνία με χρήση Ψηφιακών Μέσων είναι ένας διεπιστημονικός τομέας που παρουσιάζει ιδιαίτερα μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς η ραγδαία αύξηση της χρήσης του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων (social media) έχει εισάγει νέες μορφές επικοινωνίας. Η χρήση νέων τεχνολογιών έχει γίνει πλέον απαραίτητη προκειμένου να αναπτυχθούν σύγχρονες στρατηγικές επικοινωνίας, ενώ έχει επηρεάσει σημαντικά και άλλους τομείς όπως αυτοί της δημοσιογραφίας, της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Το ψηφιακό μάρκετινγκ και η ηλεκτρονική διαφήμιση έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι στο σχεδιασμό και την υλοποίηση σύγχρονων και καινοτόμων επικοινωνιακών στρατηγικών, οι οποίες χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο τις νέες τεχνολογίες για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Στη δημοσιογραφία και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν εισαχθεί νέοι όροι όπως αυτοί της διαδικτυακής δημοσιογραφίας, της δημοσιογραφίας της σύγκλισης και της δημοσιογραφίας δεδομένων, το σύνολο των οποίων έχουν ως βάση την χρήση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όλες οι παραπάνω έννοιες αναλύονται και διδάσκονται στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.
Φυσιογνωμία
Η προσέγγιση των μέσων επικοινωνίας, εκ των πραγμάτων διαθέτει μια υφή κοινωνική, πολιτιστική, αισθητική και βέβαια τεχνολογική, προσδίδοντας έτσι στην μεθοδολογική πρακτική μια πολυσυλλεκτική διάσταση. Στο Τμήμα επιδιώκεται η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που να προωθεί τη διεπιστημονική κατανόηση των Ψηφιακών Μέσων και της Επικοινωνίας και την σχετική έρευνα του επιστημονικού αυτού πεδίου με τρόπο διαρκώς επικαιροποιημένο. Το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος είναι επικεντρωμένο στην Επικοινωνία με χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και περιλαμβάνει μαθήματα διαφορετικών μεταξύ τους επιστημονικών ειδικοτήτων, όπως μαθήματα επικοινωνίας, μάρκετινγκ, διαφήμισης, διαδικτύου, τουρισμού, πολιτισμού, δημοσιογραφίας και δημοσίων σχέσεων.
Σκοπός – Στόχοι
Σκοπός του Τμήματος είναι να προάγει την επιστήμη της Επικοινωνίας με χρήση Ψηφιακών Μέσων, παρέχοντας ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον μέσα στο οποίο αναπτύσσεται δημιουργική και κριτική σκέψη καθώς επίσης και έρευνα στα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύονται στο Τμήμα. Το Τμήμα κατατάσσεται στον ακαδημαϊκό χάρτη ανάμεσα σε τμήματα που σχετίζονται αμιγώς με την επιστήμη της πληροφορικής και σε τμήματα που σχετίζονται αμιγώς με την επιστήμη της επικοινωνίας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Το Τμήμα παρέχει εξειδικευμένες γνώσεις στους φοιτητές που τους επιτρέπουν να δραστηριοποιούν σε διάφορους τομείς όπως της επικοινωνίας, του ψηφιακού μάρκετινγκ, της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας και δημοσιογραφίας δεδομένων, του ηλεκτρονικού εμπορίου, της παραγωγής πολυμεσικού οπτικοακουστικού υλικού, της διαχείρισης εταιρικής ταυτότητας, της στρατηγικής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων με έμφαση στα ψηφιακά μέσα.
Επαγγελματικές Προοπτικές
Οι απόφοιτοι του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις τους, απασχολούνται, είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες είτε αυτοδύναμα είτε ως στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών, σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων που έχουν σχέση με τα ψηφιακά μέσα και την επικοινωνία στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Ειδικότερα, οι απόφοιτοι δύνανται να απασχοληθούν στα εξής εργασιακά αντικείμενα:
- Σχεδιασμό μελετών επικοινωνίας, προβολής, προώθησης, δημοσίων σχέσεων και αποτίμησης αποτελεσμάτων των σχετικών με τα ανωτέρω δράσεων και προγραμμάτων.
- Digital Marketing.
- Διαχείριση ηλεκτρονικών καταστημάτων.
- User Experience (UX Design) – User Interface (UI Design).
- Διαχείριση της εταιρικής αποστολής (mission statement) και της στρατηγικής επικοινωνίας σε επίπεδο γραπτού και προφορικού λόγου στην κοινωνική παρουσία του φορέα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) και στην εξυπηρέτηση των πελατών.
- Ένταξη των σύγχρονων ψηφιακών μέσων σε όλες τις φάσεις του κύκλου ζωής ενός προϊόντος ή υπηρεσίας προκειμένου να προκύπτει επικοινωνιακό αποτέλεσμα. Ενδεικτικά αναφέρονται τα προϊόντα του παγκόσμιου ιστού (web sites, search engine optimization), το ψηφιακό marketing (digital marketing), τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), οι φορητές συσκευές (mobile applications, apps) και τα συστήματα ψηφιακής σήμανσης (digital signage systems).
- Σχεδίαση, οργάνωση και υλοποίηση εκδηλώσεων δημοσίου ενδιαφέροντος για την επικοινωνία και προβολή της εικόνας του φορέα, συμπεριλαμβανομένων των εκθέσεων, των συνεδρίων, των ημερίδων και λοιπών εκδηλώσεων.
- Ηλεκτρονική σελιδοποίηση.
- Δημοσιογράφοι.
- Υλοποίηση πολυμεσικού υλικού για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) και την οπτικοακουστική παραγωγή.
- Κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων ενδοεπιχειρησιακής επικοινωνίας.
- Στο τομέα του Πολιτισμού με νέες τεχνολογίες.